tirsdag 7. august 2012

Stockholm

I helgen har vi vært i Stockholm på en kombinert ferie og "hente-hund-tur".  Jeg synes alltid det er vanskelig å reise pga. allergi. På denne turen har det gått stort sett greit, men jeg har en restaurant jeg har lyst til å anbefale.

Vi bodde på Hotel J i Nacka utenfor Stockholm og ønsker du en romantisk tur i rolige omgivelser, men likevell kort vei til storbyen er dette stedet. Helt fantastisk utsikt! Restauranten på stedet, The Club house, hadde begrenset meny, men maten var veldig god. Jeg ga beskjed om at det var viktig at maten min ikke var i kontakt med noe som kunne inneholde hvete og det var ikke noe problem. Til frokost vet jeg ikke om de hadde glutenfritt brød, men jeg fikk bacon rett fra kjøkkenet og hardkokte egg.

Kjøpte en salat på et senter til lunsj en dag, og selv om gutten i skranken gikk og lagde ny salat til meg så ble jeg dårlig. Ikke alltid lett å skjønne at alt må være rent, men han gjorde et godt forsøk! ;)

Ellers så er jeg litt usikker på om jeg skal anbefale Jensens Bøfhus eller ikke. Jeg har aldri blitt dårlig der og det er et utmerket sted å spise dersom man har med seg barn. Mat og barnemeny er altså bra, ingen kulinarisk opplevelse, men langt bedre enn Mc Donalds - og like billig. Det en bør være obs! på med Jensens Bøfhus er at service finnes ikke. Det tar lang tid å få bestilt, lang tid å få mat og lang tid å få regningen... Dette er ikke et sted jeg ville besøkt hvis ønsket er en romantisk middag, men helt greit som et billig lunsjalternativ. 

Siden jeg nevnte Mc Donalds må jeg si at brødene i sverige ikke er naturlig glutenfrie, men inneholder hvetestivelse. Pommes frites er ok da.

Ingen matbilder denne gang, men over er den nydelige utsikten fra hotellbalkongen vår. Hotellet var også veldig rent og pent for dere som sliter med støvallergi!

Nedenfor er vårt nye familiemedlem. Nydelige Bruno <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar