onsdag 17. oktober 2012

Fleskepannekaker

Dette er en favoritt fra jeg var liten. Jeg bruker bacon siden det er lett å få tak i, men fra jeg var liten så var det stekeflesk som ble brukt.

Røren lages litt tykkere en den vanlige pannekakerøren, og så tilsetter jeg gressløk.

Her er oppskriften jeg bruker:

4 egg
5 dl laktosefri melk
3,5 dl semper fin mix
Litt gressløk
Røres til en klumpfri røre og la den stå å svelle i en halvtimes tid på benken.

Bacon eller flesk deles i terninger/strimler og stekes.

Legg litt av det ferdigstekte baconet i pannen igjen og hell over røre. Dette skal bli en tykk pannekake.
Når den begynner å stivne deler jeg den i 4 og snur den for å steke ferdig på andre siden.

Av erfaring så forsvinner det uante mengder av disse så lag gjerne dobbel porsjon. Blir ikke alt spist er det super nistemat også!

NAM!!! :)

Tips! Vi er 5 i familien som alle er glade i pannekaker og da kan det ta litt lang tid å steke. En kjapp løsning er da å steke den i ovnen. Sett ovnen på 200C og stek først baconterningene til de er gylne. Ta så ut stekeplata og hell over pannekakerøren. Stekes til den er gjennomstekt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar