mandag 15. juli 2013

Glutenfrie krydderblandinger

Det er godt å ha  raske alternativer liggende i kjøkkenskuffen. Jeg fant disse krydderblandingene på Mega, men vet de har de på andre Coop butikker også.





Etter å ha vært i kontakt med produsentene på Raske retter fikk jeg til svar at maltodextrinen de bruker er laget av mais. Alle blandingene er gluten og melkefrie.

Jeg synes de jeg har smakt er helt ok, men det kan jo ikke sammenlignes  med hjemmelaget. De er også i overkant salte, men som en rask løsning synes jeg de er greie å ha i skapet. Kylling madras er så langt den beste. Det viktigste av alt er jo at de er trygge:)

NB! Etter å ha fått spørsmål om disse ble produsert i hvetefritt lokale sjekket jeg med produsent. De er IKKE produsert i hvetefritt lokale. Vi har valgt å kutte ut disse selv om vi ikke reagerer, da "mange bekker små" fort blir litt for mye.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar